11 december

Nu är de bara 13 dagar kvar till jul och inte snö så långt ögat kan nå. är de någon mer än jag som minns när snön föll i oktober och när man hade stora snöhögar som blev fin fina snöborgar i decmber. något har ju verkligen hänt med klimatet och jag bli lite ledsen när jag tänker att isabella inte kommer få uppleva vad som är en rikigt vinter för mig. för jag menar snö ska ju komma på hösten inte i jan när man vill ha vår igen eller ännu värre feb. nej nå har blivit så fel men vad ska man göra åt de, gilla läget och gå vidare antar jag.

Veckan har rullat på väldigt fort men praktiken börja kännas riktigt bra. känns som att jag faktiskt kommer kunna göra de här en dag. visst de är fortfarande mycket med konstiga ord och mycket jag inte evt, men jag fixar grunden, jag fixar omvårdnaden och jag ska ju faktiskt inte bli läkare. de ska sätta diagnos injte jag. o är de nått jag inte vet så finns ju riktlinjer och google.. =) så de här komemr gå super. har ju hittat mitt drömjobb. i örebro av alla ställen. chansen att ajg får de är ju inte så stor men jag ska iaf söka och hålla alla tummar. hur underbart vore de inte att få en heltid inom de man vill hålla på med direkt efter examen, lite för bra för att avar sant jag vet, men nån sa till mig att de där med elände och lycka brukar jäma ut sig. kanske är de min tur att vara lycklig nu? fast å andra sidan har jag en frisk familj, underbar dotter och sambo. så man kan ju inte kalla mitt liv eländigt nå mer. annat var de för 4 års sen, hösten/vintern 2005/2006 var inte mycket annat än eländig..

men nu roligare saker, de är inte alls långt tills vi åker och jag måste ha den underbaraste svärföräldrar man kan få, får nog stanna med scott bara för hans föräldrar skull. =) hur som hellst så fick scotts pappa höra att jag ska köpa lite nya kläder till examen, de som är så underbart med engalnd är ju primemark och tk max, man kan få riktiga fynd till inge pris alls. men då tyckte han att jag hittar en fin klänning så betalar han, o då var inge primemark tillåtet. ja menar hur lyxigt känns inte de att själv få välja en finare klänning o få den i present. :) Men de har gjort så mycket för oss att de känns nästan pinsamt at ta emot de så vi får se hur de blir. primemark har ju massor fint oxå. =) men bara att han vill göra de värmer nå otroligt.

För att bytta ämne helt, har precis suttit 2 timmar med supermario 3, de som fanns för 8bitar, hur roligt var inte de egentligen, usel grafik osv men så sjukt roligt. tyvärr var jag ju ganska usel på de men kul hade jag tills jag var på tredje världen och då gav upp..  så vilka var era favoriter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0