2 november

Idag började min sista kurs på sjuksköterskeprogrammet, när denna kurs är färdig om ca 10 veckor eller nå liknande så kommer jaga vara en färdig ssk. gud vad fort dessa tre år har gått och nu står man där och evt inte alls vad man ska göra i februari. eller antagligen ska jag göra en omtenta men förutom de och när den är klar. då vet jag inte alls. spännande och läskigt.

men första ska man ta sig igenom kursen och efter att ha haft lyxliv med skolan max två gånger i veckan och massor av ledig tid så ska man jobba 30 timmar veckan + uppgifter så nu kommer de bli drygt men förhoppningsvis roligt. tror inte jag är nervös inför praktiken än, vet inte varför jag brukar vanligen avra så sjukt nervös och jajg känner mig inte alls färdig men kaske tar jag fasta på vad louise sa till mig under min andra praktik att hon hade ingen koll alls och kände sig inte som en sköterska innan sin sista praktik så kankse har jag ett förtroende på att nu kommer de falla på plats. och kanske är de för att jag inte är rädd för att sticka och "praktiska" saker nå mer. vte att jag kan göra de och alla misslyckas ibland så de är inte bara studenter som missar så kankse kan jag koncentrera mer på att lära mig planering och de mer "teori" bitarna som endå är praktiska, fattar ni vad jag menar? att läsa av mäniskor att få förtroende och att bli en sköterska på riktigt. Hoppas går ju iaf. =)

nu sängen, håller på att bli förkyld med huvudvärk och halsont. inte alls passande nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0