29 november

November har rullat på otroligt fort, snart december ju, snart dax att åka till england för lite välbehövlig semester. känns som jag inte gör annat än stressar just nu, känns inte alls så roligt. och nu är de inte bara skolan utan de är praktiken coh sen är de flytten och de faktum att jag måste hitta ett jobb och vart gömer sig de skulle jag vilja veta. bara få in en fot skulle ju få saker och ting att kännas mycket bättre. att man inte kommer få ett fast arbete direkt har ajg oxå fattat men ett vik eller timmar skulle ju vara trevligt. men de är väl bara att försöka hålla sig framme och snoka lite så ska de nog gå. just nu försöker jag få till alla skoluppgifter men av någon anledning så finns de saker som inte fastnar i mitt huvud, sjukdomar är en sån grej och de är ju inte allt för bra när man vill jobba med just de resten av sitt liv. men jag känner ändå att jag kan omvårdnaden, jag vet vad som behövs göras och jag vet vad jag ska vara uppmärksam på. s jag kommer fixa jobbet men sen komemr ju all latin och även om jag vet vad de är så fastnar inte orden i huvudet. måste verkligen dunka in dem. så nu sitter man här med alla böcker igen och läser de man läst 1000tals gånger förr känns de som och när jag läser de är de ju självklart men sen komemr jag ut och nån slänger ut ett ord och jag blir förvirrad igen. hopaps detta ger med sig när man får lite mer praktisk erfarenhet som man kan koppla de till. annars är jag en duktig undersköterksa så jag kan ju alltid ha en kariär där och inte tänka på att jag kastat bort en treårig utbildning. :)

nej nu tänker jag lägg ner för en stund, kan ju inte sitta här hela kvällen och jag har ju en hel vecka jag kan plugga förutom torsdag då jag ska göra en extra dag på praktiken och de känns faktiskt bra. tycker väldigt bra om min praktikplats och de ska bli skönt att komma tillbaka, känns som ajg lärde mig massor där och fick lite mer grepp om min framtida yrkesroll.

trevlig första advent till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0