ambulans

Ja nu var min tid på ambulansen färdig. de har varit tre händelserika dagar även om de inte varit jätte mycket action. men jag har fått sett ett och annat och man måste väl inse att de till största del inte är trauman och hjärtinfarkter ambukansen åker på utan de är mycket transport och bröstsmärtor som inte alltid är en infarkt. så jag har nog fått en ganska rättvis bild av verksamheten. men för att göra saker mer spännande åkte vi ambulans på ledig tid igår oxå. hann bara komma hem vi skulle precis börja med maten när isabella fick en nött och vi tror fortfarande att hon har ätit de förr men nu fick hon en riktig reaktion. först spyde hon upp nöttten sen på sekunder börjar hon klia halsen och runt munen och blir rädd med nässelutslag. gissa om jag blev rädd. ringer larmcentralen och eftersom hon inte har andningssvårigheter ska vi ta en taxi till akuten så de får kolla henne så jag lägger på och ska ringa taxi när hon får panik och såger att de kliar i mun och sen börjar hon hosta. vilket gör att jag får panik trotts att jag vet att så länge hon skriker så är de inget med andningen men jag ringer upp larmcentralen igen och säger att de får skcika en ambulans för hon klagar på att de kliar i mun och de gjorde hon inte tidigare. mendans vi vänta på ambulansen börjar hon även spy och hon får kväljningar utan andningsuppehåll så då blir jag riktigt rädd. men som tur var så kom ambulansen och hon fick betapred och då kändes de genast bättre för mig. sen blev de barnkliniken och mer medicin men då blev hon  gensat bättre, hon var så modig hela tiden och så duktig. min superhjälte! och de på ambukansen är ju heltunderbara med barn. men nu har vi betapred här hemma och inge mer nötter! men nu är allt bra och nu ska jag se greys.. =)
trevlig kväll   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0