31 oktober

Gårdagen var minst sagt händelserik vilket är andledningen till att dagen får handla om gårdagen oxå. Den började som de brukra, iväg till dagis sen sitta och slappa/halvsova  soffan tills amn är pigg nog att ta tag i hushållsarbetet, sen fick jag tag i mamma för jag ville låna hennes symaskin i helgen, har massor jag vill få sytt och hon behövde den inte i helgen, men hon jobba kväll så hon kunde inte komma med den, fick tag i pappa som kunde komma och hämta oss så vi fick följa med till farmor och farfars grav och tända ljus oxå. Jag har ju pratat så mycket om denna sten så scott fick följa med och äntligen se den oxå. Måste avra en av de finnaste stenar jag har set iaf. antaglige n för att jag vet hur mycket som ligger bakom den. inte många som kan göra en sån sten för hand min de kan min super pappa. =) och allt är verkligen handgjort, inga datorer eller maskiner här, eller de är ju självklart en bläster men en handbläster. konstverket finns att beskåda i torsåker. till och med prästen var där och tog kort när den sattet upp första gången. så lite stolt över min pappa tycker jag att jag får vara.



Sen blev de vidare till vänner till pappa för lite kaffe med tillhörande genomskinliga vätskor för dem som inte körde. :) sen var de dax att ge sig av hemmåt och fast kolckan inte var mer än sju så kändes de som de var allt för sent. tog oss iaf till pappa, fick i oss lite mat efter att proppen till spisen hade gått tre gånger. (tur isabella fått både yoghurt och banan i fyra tiden) när vi äntligen var på väg hem så blir isabella åksjuk inann vi ens kommit till sandviken så de blir bara att stanna och ta hand om de, sen åka så fort jag bara kan hem. bädda ner isabella som är helt sjut efter dagens äventyr plus de faktum att de är en och en halv timme  efter hennes vanliga sovtid.

Men vi fick iaf med oss både bil och symaskin så idag har jag sytt massor, har insett att de måste vara de roligaste som finns att sy, jag akn inte laga mat och jag är inte så bra på att pyssla men sy de kan jag. =) så först blev de att ta ett av mina singelpåslakan och sy om till ett påslakan och örngott till bella. är så nöjd att de finns inte. sen är de ju helt rätt motiv oxå!

Sen syde jag om en av mina kjolar som varit alldeles för stor men nu passar den. är inte riktigt lika nöjd med den så får se om ajg kan lösa de på bättre sätt imon elelr om de ser okej ut med rätt topp till. imorgon har jag ett till påslakan med kalle som ska sys om till ett sett till isabella. =) blir ju så mycket billigare att använd de gamla motiven man har istllet för att köpa nya. och speciellt junior storleken är ju hur dyrt som hellst. bättre att köpa fullstort då och sy om. =) ska föröska fixa ett par byxor imon oxå som jag köpte förra året men köpte en storlek för stort så har ju aldrig använt dem fast jag tycker de är hur fina som hellst. så går de när jag fyndar på rea, tycker att de är ju så fin och struntar i de faktum att de är fel storlek och att jag inte har symaskin, men nu har jag ju en så nu ska här fixas.. =)

men nu ska jag nog ta ett glas vin och bara slappa med en bok, eller först ska isabella läggas få se hur de går idag. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0